”Hej. Jeg er på vej på 14 dages ferie …” v/Peter Mandrup Jensen

”Hej. Jeg er på vej på 14 dages ferie og har ikke nået, at kigge det hele igennem. Det beklager jeg meget. Hvis det kan vente til uge 30 vil jeg vende tilbage med svar senest den 22.07.”

Hvad ville du tænke, hvis du fik denne mail fra en virksomhed, som du havde rettet henvendelse til?

Jeg kender en, der tænkte: ”10 dage uden svar, og så beskeden: “Jeg smutter på stranden, kan det vente?”. Ja, så finder man hurtigt andre steder, der gerne vil tage mod ens penge.”

Fik jeg nævnt, at det er en mail fra en medarbejder i en af Danmarks største finansielle institutioner til en mulig, ny kunde?

Det er vel undt at den sikkert udmærkede finansielle medarbejder kan holde 14 dages ferie, men modtageren af mailen endte jo – forudsigeligt nok – med ikke at blive kunde i dét firma.

Tænk over de signaler du udsender på vegne af din virksomhed.

God sommer!

 

Skriv et svar

